Kelionė automobiliu po Ameriką (JAV) - 5 diena - Rūstusis Didysis Kanjonas

Kelias iki jo toks pats įspūdingas kaip ir pats gamtos kūrinys. Kai privažiavom kanjoną lynojo, pūtė stiprus vėjas, kuris niekaip negalėjo išvaikyti tamsių debesų susikaupusių danguje. Todėl turiu du įspūdžius – vakarinį šaltą ir rytinį karštą (iš kitos dienos).
Internetu nesugebėjome rasti nakvynės, todėl eilinį kartą nutarėm pasitikėti gyvenimų ir rasti ką nors bevažiuojant. Kuo labiau artėjom prie kanjono, tuo labiau mažėjo bet kokių žmonių pėdsakų. Apart poros treilerių parkų, jokio miesto horizonte. Ėmė darytis neramu ir netgi rezgėme planą nakvoti treileryje, kai staiga privažiavom senovinį indėnų prekybos centrą in the middle of nowhere. Ten buvo viskas ko reikia, degalinė, suvenyrų parduotuvė, restoranas ir žinoma motelis. Daugiau praktiškai nieko ir nebuvo. Pasiklausėme ar būtų vietos ir netrukus buvom apgyvendintos indėniškais motyvais dėkoruotam kambary su vaizdu į prerijas. Galima būtų pagalvoti, jog nusikėlėme į senovę, jei ne ledo mašina koridoriuj. Kaip gi šiose vietose be ledo?

Akivaizdu, kad patekome į indėnų žemę. Jie labai kūrybingi ir nagingi, ant kiekvieno kampo pardavinėjamos apyrankės, karoliai, plunksnos ir kiti papuošalai. Mes tuo tarpu ištirpom iš laimės suvenyrų parduotuvėje radę Route 66 atributikos ir kelionės garderobas pasipildė naujais marškinėliais. Tiesą sakant aš visą laiką juokdavausi iš turistų perkančių maikutes kelionėse (ir dar vežančių dovanų). Tai dabar štai va prašom – Rock chicks.

Ir toliau neatsisakėme minties sutikti saulėlydį kiekvienoje vietoje, kur bevažiuojam, bet apsiskaičiavom, kad pasikeitė laiko juosta ir vis bandėm susigaudyti, kada ta saulė iš tiesų turėjo leistis ir kiek yra valadų. Atvažiavę į kanjoną radome tik lietų ir rausvėjantį dangų.
Didysis Kanjonas užima beveik 5000 kvadratinių kilometrų plotą. Yra Šiaurinis kraštas (North Rim) ir Pietinis (Sout Rim). Juose galima kanjoną pamatyti iš skirtingų pusių. South Rim dovanoja visiems pažįstamus vaizdus, žinomus iš atviručių. Tai tas kanjono veidas, kuris net nei karto gyvai jo nemačius tikriausiai kiekvienam seniai įsirėžęs į atmintį. Vakarinėje dalyje yra žymusis Dangaus ratas (sky walk), kur atsistojus ant stiklinių grindų galima pamatyti kanjoną po savo kojomis.
Jei Ziono kanjone važiuoji jo dugnu ir žiūri į dangų užstojačias aukštas uolas, čia važiuoji Didžiojo kanjono viršumi, ir labai norint galima nusileisti į apačią.
Dienos sveiko maisto meniu baigėsi greito maisto užkandinėje pavadinimu Chicken with more Chicken, ar kažkaip panašiai, nes ten ir tebuvo tik vištiena patiekta įvairiausiais pavidalais: salotų, sriubos, sumuštinio, gruzdinta, skrudinta, kepta... Žodžiu supratote, puota Amerikietišku stiliumi.